Ηλεκτρονική Εφημερίδα

Εργασίες εκπαιδευτικών προγραμμάτων

Στα πλαίσια εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας τη σχολική χρονιά 2010-2011, οι μαθητές ολοκλήρωσαν διάφορες εργασίες, τις οποίες σας παρουσιάζουμε εδώ.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές:

  • ΒΕΡΓΗ ΑΘΗΝΑ Α1
  • ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ ΘΕΟΔΟΣΙΑ Α1
  • ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ ΣΤΕΛΛΑ Α1
  • ΚΑΜΠΟΥΡΗ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ Α2
  • ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ ΜΑΡΙΑ Α2
  • ΚΟΜΝΗΝΟΥ ΕΦΗ Α2
  • ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΝΙΚΗ Α3
  • ΜΠΑΛΤΖΗ ΒΟΥΛΑ Α3

συμμετείχαν στο πολτιστικο πρόγραμμα "Ο Πυθαγόρας ο Σάμιος και η εποχή μας" υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας κ. Κατσικογιάννη Ελπίδας.

 

Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε και το περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Χλωρίδα και Πανίδα της Σάμου" υπό την επίβλεψη των καθηγητριών Κατσικογιάννη Ελπίδας και Χατζηϊωαννίδου Πατρίτσιας και οι μαθητές που συμμετείχαν δημιούργησαν τις παρακάτω εργασίες:

Τα πλοία της Σάμου στον αγώνα του 1821

fireshipby  

   Η ιστορική αναδίφηση εκτός από τις πληροφορίες που αποδίδει για την κατανόηση και ανασύσταση του παρελθόντος δημιουργεί πολλές φορές στον ερευνητή ή τον αναγνώστη την επιθυμία να μπορούσε να ταξιδέψει στο χρόνο για  να ζήσει με όλες του τις αισθήσεις το παρελθόν.

    Μια τέτοια επιθυμία με κυριεύει όταν μελετώ τα βιβλία της τοπικής Ιστορίας ή τα αρχεία της εποχής για την Επανάσταση του 1821. Και είναι καιρός που με τριβελίζει η ιδέα για το ναυτικό αγώνα της Σάμου και τα πλοία που χρησιμοποιήθηκαν. Ένας κατάλογος από το βιβλίο του Γιάννη Ζαφείρη (Λογοθέτης Λυκούργος, ο μεγάλος του 1821) με την κατηγοριοποίηση των καταδρομικών πλοίων και  τα ονόματα των πλοιάρχων τους έγινε η αιτία να ασχοληθώ με το θέμα όχι με τη διάθεση της  λεπτομερούς  έρευνας αλλά με τη διάθεση ικανοποίησης της ανθρώπινης περιέργειας για τα μέσα που διέθεταν οι άνθρωποι και οι αγωνιστές εκείνης της εποχής. Έτσι οι λέξεις  μαρτίγος, τσερνίκι, γαλιώτα, μίστικο, γολέτα, μπρίκι, ζαμπέκο  έστησαν χορό και με οδήγησαν στις θάλασσες της ιστορικής , λεξιλογικής διαδικτυακής έρευνας.

  Ο Αγώνας στη θάλασσα κατά την Επανάσταση του 1821 είναι ένα  από τα πιο ενδιαφέροντα και σημαντικά θέματα της νεοελληνικής Ιστορίας. Βέβαια  έχουν γραφτεί πολλές  μελέτες και βιβλία αλλά η έρευνα και σήμερα συνεχίζεται  με βάση  τις  πηγές των Γενικών Αρχείων του κράτους. Σίγουρα τα νησιά Ύδρα, Σπέτσες και Ψαρά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο με την ανάπτυξη της εμπορικής ναυτιλίας και  τη ναυτική δύναμη που διέθεταν από το 18ο αιώνα, αλλά και η Σάμος έχει προσφέρει το δικό της κομμάτι στον ναυτικό αγώνα του 1821.

   Σύμφωνα με τον Επαμεινώνδα Σταματιάδη[1] η ναυτιλία στη Σάμο άργησε να αναπτυχθεί, επειδή το νησί προσέφερε όλα τα απαραίτητα για τερπνό κι ευχάριστο βίο με αποτέλεσμα την αυτάρκεια σε αγαθά, γεγονός που δεν παρατηρούνταν σε άλλα άγονα νησιά , όπως οι Σπέτσες, η Ύδρα, τα Ψαρά  των οποίων οι κάτοικοι είχαν στραφεί στη θάλασσα.

 Άλλωστε οι Τούρκοι απαγόρευαν την κατασκευή μεγαλύτερων πλοίων , ενώ ο φόβος της αιχμαλωσίας από πειρατές αποθάρρυνε τους επίδοξους ταξιδιώτες. Στο τελευταίο τέταρτο του 16ου αιώνα ο Ούγος ντε Κρεβελιέ διαβόητος και θηριώδης πειρατής, Γάλλος στη καταγωγή, είχε τρομοκρατήσει με τις επιδρομές του τους κατοίκους των νησιών του Αιγαίου Πελάγους  ενώ το 1676 είχε επιτεθεί στη Σάμο επιφέροντας μεγάλες καταστροφές.

   Στη Σάμο λοιπόν το 18ο αιώνα είχαν κατασκευαστεί λιγοστά πλοιάρια ακτοπλοϊκά, που λέγονταν  «ξύλα» και είχαν αποστολή  να εξυπηρετήσουν τη συγκοινωνία και το μικρό εμπόριο του νησιού με τα γύρω νησιά και την απέναντι ασιατική παραλία. Τα πλοιάρια αυτά ταξίδευαν από Μάρτιο μέχρι Οκτώβριο και το χειμώνα έμεναν προσορμισμένα.

Διαβάστε περισσότερα: Τα πλοία της Σάμου στον αγώνα του 1821

Βραδιές Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

 

 

AlexandrosPapadiamantis1

 

          100 χρόνια συμπληρώνονται το 2011 από το θάνατο ενός μεγάλου πεζογράφου της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Διαβάστηκε και διαβάζεται ?ε πολλούς διαφορετικούς τρόπους και ίσως αυτό είναι που εξασφαλίζει την επιβίωσή του ?έχρι σή?ερα.
Πριν από ?ισό αιώνα διαβαζόταν περισσότερο «ιδεολογικά», ως θε?ατοφύλακας των εθνικών και πνευ?ατικών αξιών του τόπου· ήταν ο σκιαθίτης «κοσ?οκαλόγερος», ήταν ένας «άγιος». Σή?ερα ενδιαφέρει ?άλλον το εκκοσ?ικευ?ένο προφίλ του, είναι ο «ποιητής», ο «ερωτικός», ο «κοινωνικός»  και διαβάζεται κυρίως για τις λογοτεχνικές αρετές του έργου του, ενώ οι χαρακτήρες του συγκινούν και πλήθος κινη?ατογραφιστών.

 

   Η Σχολική Βιβλιοθήκη του Πυθαγορείου Γενικού Λυκείου Σάμου τιμώντας τη μνήμη του διοργανώνει  βραδιές ανάγνωσης σχολιασμού και ερμηνείας  έργων του « ποιητή με τον πεζό λόγο » Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη στις   16  και 23 Φεβρουαρίου 2011, ώρα 19:00, στο χώρο της Βιβλιοθήκης. Ελάτε να διαβάσουμε κείμενα του Παπαδιαμάντη και κείμενα για τον Παπαδιαμάντη, να σχολιάσουμε και να συζητήσουμε.

   Παράλληλα  με την υποστήριξη του ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ  παρουσιάζεται η κινητή έκθεση του Κέντρου  από την Τρίτη 15 έως την Παρασκευή  25 Φεβρουαρίου στο χώρο του σχολείου, ώρες επίσκεψης 9:ΟΟ-1:30 το πρωί Δευτέρα έως Παρασκευή και τις  Τετάρτες 16 και 23 Φεβρουαρίου από 19:00 έως 21:00.

 

                    Η Υπεύθυνη της Σχολικής Βιβλιοθήκης

                 Ελπίδα Κατσικογιάννη, φιλόλογος

Τι είναι τα Ναρκωτικά;

Τι είναι τα Ναρκωτικά; Λίγο έως και πολύ όλοι ξέρουμε τι είναι τα ναρκωτικά . Είναι φυσικές ή χημικές ουσίες που επιδρούν στο Κεντρικό Νευρικό Σύστημα, τροποποιούν τη συναισθηματική κατάσταση του ατόμου και προκαλούν ψυχική ή σωματική εξάρτηση. Ψυχική εξάρτηση: έντονη διάθεση για τη λήψη της ουσίας . Σωματική εξάρτηση: ο οργανισμός δεν μπορεί να λειτουργήσει φυσιολογικά χωρίς την ουσία. Αν τη στερηθεί, δημιουργείται το σύνδρομο στέρησης. Η σωματική εξάρτηση εξαφανίζεται αν το άτομο δεν κάνει χρήση ουσιών για 10-15 ημέρες ενώ αντίθετα η αντιμετώπιση της ψυχικής εξάρτησης αποτελεί μια μακρόχρονη και επίπονη θεραπευτική διαδικασία. Ψυχική εξάρτηση προκαλούν όλες οι εξαρτησιογόνες ουσίες ενώ Σωματική εξάρτηση προκαλούν ορισμένες ουσίες και σε διαφορετικό βαθμό..

Διαβάστε περισσότερα: Τι είναι τα Ναρκωτικά;

Περισσότερες Βιβλιοπροτάσεις...:)

Το νησί

Hislop, Victoria

Εκδόσεiς: Διόπτρα  

Περιγραφή 

Η Αλέξις λαχταρά να μάθει για το παρελθόν της μητέρας της, Σοφίας, που εκείνη τόσα χρόνια έκρυβε. Ξέρει μόνο ότι η μητέρα της μεγάλωσε σ' ένα μικρό χωριό της Κρήτης προτού φύγει οριστικά για το Λονδίνο. Όταν η Αλέξις αποφασίζει να επισκεφθεί την Κρήτη, η Σοφία της δίνει ένα γράμμα για μια παλιά της φίλη και της υπόσχεται πως απ' αυτήν θα μάθει την αλήθεια. Έκπληκτη η Αλέξις, ανακαλύπτει πως η ζωή της οικογένειάς της συνδέεται άμεσα με το μικρό και εγκαταλελειμμένο νησί της Σπιναλόγκας -την πρώην αποικία των λεπρών. Μαθαίνει την ιστορία της γιαγιάς της και της μητέρας της, όπως και τη διάλυση της οικογένειάς της από την τραγωδία, τον πόλεμο και τα πάθη...

the-island

Διαβάστε περισσότερα: Περισσότερες Βιβλιοπροτάσεις...:)

Υποκατηγορίες